برای او تنها گناهش ایمانش بود واخلاص می نویسم ..

عکس آیات القرمزی در حال شعرخوانی در میدان لولو

 

 ترجمه بخش هایی از اشعار آیات القرمزی

که منجر به ربایش این دختر شاعر بحرینی شد،

ما زندگی در قصر را نمیخواهیم و هوای ریاست هم در سر نداریم

ما مردمانی هستیم که ذلت و بدبختی را از بین خواهیم برد.

ما انسان هایی هستیم که بدون اعمال خشونت ظلم را از اساس ریشه کن خواهد کرد 

چرا که نمیخواهیم مردم در ضعف و بیچارگی خود باقی بمانند.....

......

هرچند بعضی هایمان که باید در خوابیم وای برما مگر نه اینکه قرآن را به آتش می کشند .مگر نه اینکه مساجد را ویران می کنند .مگر نه این که کلام خدا را به .......

در کل قران حلالمان کن!

بسم الله الرحمن الرحیم

رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: "اِنّی تارِکُ فیکم الثَقَلینَ کِتاب الله وَ عِترَتی"

قران بنال از دست اکثر ما مسلمانان که :                 

از تو نوایی ساخته ایم که وقتی آن نوا را میشنویم اول چیزی که به ذهنمان میرسد این است:چه کسی مرده؟

قران ما سختمان است به آیه ی"خُذِ الکتابَ بِقُوّه"عمل کنیم! اما برای عمل به آیه ی" کُلُوا وَ شرَبُوا" اهتمام تام داریم! و در ادامه "وَ لا تُسرِفُوا"را عطف به"خُذِ الکتابَ بِقُوّه"میکنیم!

قران سخت است که برای درک عظمت خدا و اوج قدرتش در"اَلَم تَرَ کَیفَ فَعَلَ رَبُکَ بِاصحابِ الفیلِ"غرق شویم اما میتوانیم برای خنداندن ملت به "نادر"بگوییم مثل ابرهه از همه جا بر سرش سنگ میبارد!

قران"فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرةٍ شَرًا یَرَه"را چه کار کنیم! نیستی در زندگیمان! که ببینی چقدر از این آیه متاثر هستیم!! ذره ای شر نداریم! شر شده اشرار! و ما به فکر طرح جمع آوری اشرار هستیم!

 قران میخوانیم"اِهدِنَا الصِراطَ المُستَقیم"اما بدمان نمی آید خدا راه راست را به سویمان کج کند!

 قران ببخش که گفتی"اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَ اللهِ اَتقاکُم" ولی ما به جای "اَتقاکُم"صفات تفضیلی دیگری گذاشتیم!

 قران گفتی"لَتَجِدَنَّ اَشدَ الناسِ عَداوَةً لِلَّذينَ امَنُوا اليَهودَ وَ الذينَ اَشرَكُوا و..."مائده‌/ آيه 82 و چقدر راست گفتی! ببین! همین دشمنان که برای ما شناساندی علیه ما دست به کار شده اند! ولی ما درس دشمن شناسی را خوب یاد نگرفتیم و مقابله به مثلمان خوب نبود. هنوز با خودمان درگیریم.چرا که یادنگرفتیم"خُذِ الکتابَ بِقُوّه"!

وای برمسلمانی ما وای بر شیعه بودنمان وای برما قرآن حلالمان کن ....تو حلالمان کن ..

اما بعضی هایمان بیداریم  بیدار وپادر رکاب ولی امر مان که خواسته بودند تا اعزام کاروانها واینگونه حرکات ادامه یابد وامروز  به رسم همان ارادتمان وایستادگیت  ای زن مسلمان ومبارز  از کشورم  از جنس انسانهای پاک وباایمان ُبرای تو می آیند برای اینکه بگویند شهادتت برایشان  بسیار گران بود .می ایند حتی تا مرز بوشهر هم . اگر بیایند برایمان کفایت می کند .می ایند تا نامه های صلح ودوستی ما را برایتان بیاورند .نیت شان مهم است که بحمد خدا حاصل می شود ..دعای خیرت را بدرقه راهشان کن تا هم به هدف والایشان دست یابند وهم به سلامت باز گردند.

 گویی مرا برای وداع .......آفریده اند.